tingelingmamman

1000

Publicerad 2011-11-09 01:19:48 i Familj,

Tusen saker att göra imorgon. Många samtal att ringa, några möten att gå på, några böcker att läsa i, ett barn att underhålla och allt detta skall göras med ett leende på läpparna. Men en fråga finns kvar, när börjar det roliga?

Ja, exakt. När för guds skull börjar det roliga? Det ska väl vara roligt att vara ensamstående morsa, eller har jag missuppfattat det? Alla serier och filmer visar ju hur alla småbarns mammor bara har kul, festar, ser fantastiska ut på morgonen, är fräscha som få, har inga problem med att uppfostra sina ungar, kan leka i sandlådan med högklackade skor och kort kort.

Så min fråga är hur lång tid efter en seperation börjar det livet? Jag ser ut som fan själv när jag vaknar på morgonen, orkar inte tänka på hur jag sitter eller rör mig för att ha kort kort, kan inte springa efter mitt barn i högklackat, jag festar som högst en gång i månaden, har problem med att bedömma vart gränser går för vad ungen "får och inte får" göra, så när börjar det här roliga livet som visas i media. Den där bilden av den moderna mamman som alltid är glad, har otroligt mycket energi som hinner med allt och hjälper även andra att utföra sina uppgifter. Vart är alla dessa mammor? Har jag missat dom eller existerar dom inte? För jag har bara sett dom genom dumburken.

Jag är då absolut inte en av dom. Jag är för trött för att somna och jag är fullt medveten om att jag har tusen saker att göra och att min dag egentligen bör börja väldigt tidigt i morgon, men ändå sitter jag här i soffan, äter mycket onyttig mat och tittar på alla älskar Raymond.

Är det någon som vet när det glamurösa livet som småbarnsmorsa börjar?







Verklighets bilden är från LadyDahmer. Den här bilden tycker jag är genial, helt fatastisk. Sanningen in the face, liksom.



Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela