tingelingmamman

Julie and Julia

Publicerad 2011-11-03 18:52:21 i Filmtips,

Jag kunde inte se på avsnittet från gossip girl, nåt fel på filen, tekniska jag har ingen aning vad det handlar om. Så jag rotade fram Julie and Julia. Oh, den är så fantastisk.

Jag blir riktigt inspirerad av den. Eller vänta ett slag, jag kanske borde berätta vad filmen handlar om först? 




"När Julie Powell (Amy Adams) drabbas av en 30-årskris så bestämmer hon sig för att starta ett gigantiskt matprojekt som innebär att hon ska laga 524 maträtter och alla ska lagas enligt Julia Childs (Meryl Streep) recept i dennas bok "Det goda franska köket". Julie bloggar på Internet om sina missöden och kulinariska höjder och så hamnar Julie i ett matmecka och träffar nya vänner."  -Wikipedia


Som sagt, skrivet, jag blir väldigt inspererad av filmen. Jag vill laga mat, jag vill vara en mästare i köket men icke. Jag älskar att vara i köket men jag har ett "handikapp", inget farligt egentligen men, jag kan inte hålla mig till ett recept! Jag vill exprerimentera i köket, jag vill "lyckas" med en maträtt men jag kan bara inte hjälpa det. Jag måste prova att lägga in nåt mer i hopp om att det kanske blir "bra".

Det blir bra, allt som oftast, men jag vill kunna laga till nåt större nåt där det krävs mer ansträngning och mer kunskap. Jag kanske borde ge mig på nåt litet mat-äventyr och blogga om det, eftersom jag redan har en blogg. Eller så är jag riktigt taggad av filmen och kommer glömma mina storslagna planer i köket så fort jag ser en annan film. Och antagligen så kommer jag bli inspirerad av den filmen och då kommer jag vilja göra något liknande.

Nu ska jag in till köket och med stor ansträngning fixa till lite mackor, till sjuklingen, alltså ett litet mat-äventyr.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela