tingelingmamman

Min dator

Publicerad 2011-11-14 20:48:15 i Allmänt,

Min son har gjort något med min dator... Vad vet jag inte. Den är inte som den var förut. Bilden är utdragen och bred, helmysko. What me to do then? Hm... Den enda tanken som snurrar runt i mitt huvud just nu är, min bror är skitduktig på datorer, allt från hur man bygger ihop en sådan till hur man programmerar och hittar dom bästa spelen på nätet. Jag där emot är helt okunnig inom detta område.

Jag kan knappt "göra om" saker när jag har gjort fel på datorn. Alltså kan jag bara grunderna. Då undrar jag, varför lärde jag mig inget av min kära broder när han ville visa mig the basics. Helt otroligt! Ja, ja, jag får helt enkelt göra det jag alltid gör, starta om datorn och hoppas på att allt rättar till sig av sig själv.

Och jag tillhör den "moderna, tekniska" generationen... Ironi på hög nivå.


Tur att jag har en bärbar dator, så detta kan inte hända... Men jag är jävligt nära...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela