tingelingmamman

Money, money, money must be funny....

Publicerad 2011-11-07 13:20:34 i Allmänt,

Japp precis så är det. Jag har dom senaste dagarna varit inne på alla möjliga sidor, jag har lagt in flera varor i varukorgen och sedan bara klickat ner sidan helt. Jag vill ha så mycket just nu, jag har hittat det mesta av allt jag vill ha men en sak fattas, pengar. Jupps, the big "green".

Det ska ju julpyntas och jag, som kanske få vet, äger inget julpynt. Precis, du läste rätt, INGET julpynt kan finnas hemma hos mig. Förutom en julstake, som är till för att lura grannarna om att det faktiskt är pyntat inne i lägenheten. Jag har inget emot julen, absolut inte, men julpynt... Det är bara för mycket! Det finns en risk att det blir för RÖTT hemma och det vill jag inte. Men nu när Gossedjuret vill pynta och sorgligt nog så tycker han om röd färg, måste jag ta mig själv i kragen och köpa röda kulor att hänga i granen, röda gardiner och sånna där små ljus som man har i julgranen... Fuckelifuckfuck! Finns mycket att tänka på. Julpaniken drar igång i början av november, är jag det första julfreaket detta året?

Men penga problemet visar inte sitt fula tryne pga julpyntet, o nej, det är för att jag vill ha så mycket mer. Jag ska skriva till tomten! "Hej Tomten! Jag önskar mig en stor säck med tusenlappar. Ps. Jag har varit väldigt, jättesnäll detta året. Ds." Tror ni det kommer fungera?
Jag vill ha byxor, NYA BYXOR, tröjor, klänningar, smink, en cykel, nya möbler, inredningsgrejjer, väskor, resväskor (vet inte varför med tanke på hur lite jag reser...), ja allt mellan himmel och jord vill jag ha just nu.

Så jag har hittat det mesta på nätet till relativt bra priser men när allt kommer runt och summan "summeras" så blir det lite för mycket. Betoning på ordet relativt bra priser. Så jag slänger ner allt jag har hittat i varukorgen för att sedan se hur många siffror summan har och sedan bara säga "Crapochino" och stänga ner sidan. Mycket onödigt och tidskrävande. För jag gör det flera gånger per vecka och jag köper inget! Helt otroligt. Jag är lite sugen på att köpa saker, jag vill ändra, jag vill förändra mig, min lägenhet och allt omkring! Min tanke är ju då alltså att shoppa onödigt skräp som jag senare i detta året kommer slänga, eller skänka bort. Good thinking!

Näpp, nu off till förskolan för att plocka upp min lilla julpyntande pepparkakspojke!

Bye!

Kommentarer

Postat av: Branka

Publicerad 2011-11-07 13:23:42

Julpynt är ju så mysigt!!! Jag är på din pojkes sida hihih.



Japp, det blev högklackat, du kommer få se dem imorgon :D haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela