tingelingmamman

Önskelistan till tomten...

Publicerad 2011-11-05 16:16:28 i Barn,

För en liten stund sen så sa Gulleplutten till mig att han vill att vi ska skriva brev till tomten om vad han vill ha i julklapp, sure tänkte jag, varför inte?

Så här såg samtalet ut:

Gulleplutten: Jag vet vad jag önskar mig i jul!
Mammsen (jag): Jaha, vadå för något? För jag vet också vad jag önskar mig till jul.
Gulleplutten: Jag vill ha en stor, STOOR orm! En som jag kan ha här hemma. (Ser otroligt överlycklig ut)
Mammsen: Jasså du, en orm? Men det låter farligt. Tänk om tomten är rädd för ormar?
Gulleplutten: NÄÄÄJ, tomten är ingen fegis! Mamma kom nu så får du hjälpa mig skriva min önskelista. När kommer min orm tror du?

Öhm.. ja en orm, vi vet iaf ett litet barn som kommer bli jätte, super duper besviken på juldagen när han öppnar sina julklappar! Inte för att förstöra för alla som tror på tomten, men den här "Tomtemor" kommer inte inhandla en frickin´ orm. Och om det visar sig att det faktiskt finns en tomte, så gud nåde honom om han kom med en orm!





Tänkte bara dela med mig lite...

Kommentarer

Postat av: Branka

Publicerad 2011-11-06 12:14:14

hahahaha :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela