tingelingmamman

Tacksamhet!

Publicerad 2011-11-15 14:58:59 i Allmänt,

Jag måste berätta en sak för er! Jag har världens underbaraste, goaste och mest hjälpsamma vänner en tjej kan ha! Ibland så tänker man inte på vad man har för man är så (in i helvete) besatt på att tänka på vad man vill ha. Man tar saker för givet. Det är ett misstag! Att ta vänner och familj för givet är aldrig bra, för dessa vänner som man har, kan försvinna, familjen kan dra sig tillbaka. Då blir man helt ensam och man inser försent vad lycklig man har varit och att den lyckan nu har försvunnit.

Så jag ber er alla att stanna upp i er vardag, ta ett djupt andetag, fundera på vad DU har, vilka vänner, familj, jobb, pojkvän/flickvän, vad som än är utav "värde" för dig och ditt liv och var tacksam. Fundera på vad hade DU gjort utan dessa personer i ditt liv.

Detta slog mig idag och jag har kommit fram till att jag aldrig kommer ta någon för givet. Jag vet inte vad jag hade gjort utan mina vänner, min familj och det liv jag har idag. Jag är tacksam att jag har dessa fantastiska människor i mitt liv. Och att jag via dessa fantastiska människor har lärt känna fler fantastiska människor. Jag har min familj, som enligt mig är helt underbar. Jag är en lyckligt lottad person. Det är dom flesta, skulle jag tro, om dom bara funderade lite mer på vad dom redan har.

Kärlek finns i olika former och jag kan med rent samvete säga att jag älskar alla dessa underbara personer i mitt liv, utav hela mitt hjärta.

På tal om goda, fantastiska, underbara vänner så vill jag säga TACK till Branka som är en underbar vän (jag vet inte vad jag hade gjort utan dig gumman) och ett stort TACK till Drasko (Brankas man) som är en rolig, lättsam och mycket hjälpsam människa (som hjälper okunniga mig med bilen).

För att visa hur glad jag är så ska jag lägga upp några bilder här som kommer göra Brankas dag roligare. Detta är inte kul för mig att visa upp men va´ fan gör mann inte för sina vänner.




Varsågod Branka, skratta på! (Det är mer oranget i dagsljus) hiihihi

Bye!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-11-15 19:26:14

Hahahah du vet hur du ska göra för att få mig att skratta. Gumman du e en vän värd mer än guld o jaf kommer alltid finnas för dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela