tingelingmamman

Det flyter...

Publicerad 2011-10-13 15:19:22 i Allmänt,

Jag känner att det mesta flyter på bra nu! Äntligen!

Jag har gjort prov och uppsatser och presentationer denna vecka och allt har gått så otroligt bra. Inget under VG. Det blev ett VG istället för ett MVG på grund av min lathet, "Om du bara hade hållit ett föredrag under din presentation så hade det garanterat blivit ett MVG" sa läraren till mig.
Om jag ångrar att jag inte orkarde prata (har en liten fobi att tala inför grupp)? O, JA! Det gör jag, stort! Ett MVG i datorkunskap hade varit pricken över i:et för en oteknisk människa som mig. Men gjort är gjort, finns inget att göra åt det.

Nu gäller det att fokusera framåt och planera OCH, det viktigaste av allt, hålla sig till planeringen.
Planeringen blev gjord igår kväll och nu är det bara att fokusera, finna målet och sikta. Vilket jag faktiskt har lovat mig själv att göra.

Det känns otroligt bra att allt bara flyter på nu efter en så lång period då det mesta bara krånglade och hela vägen var krokig och full med taggbuskar. Jag måste säga att jag inte vågar slappna av helt, för så fort jag känner mig helt säker på mig själv och blir nöjd med min tillvaro och allt som pågår i mitt liv, så händer det något som vänder min lilla värld upp och ner.

Det får inte hända nu, därför är jag på spänn hela tiden, därför slappnar jag inte av, därför är jag orolig hela tiden. För inget får ändra mitt liv nu. Det är ett bra liv jag har. Jag är nöjd och det viktigaste av allt, jag är lycklig.

Det är svårt för en pessimist som jag att visa lycka, men tro mig, jag är lycklig. Så in i helleflundra lycklig är jag.

Allt flyter på som jag vill att det ska göra. Jag har kontrollen över mitt liv, för en gång skull! Det är mina regler och det är mitt sätt saker och ting sköts på och jag tycks klara av det. Jag tycker om ordet, flyt. Det kan användas på olika områden, det flyter, jag flyter med, ja många sätt att säga det på. Att jag inte tänkte på det förut. FLYTER.

Nu ska jag flyta iväg hem och äta glass med mitt lilla gosedjur (mitt barn) sen ska vi två glada själar flyta ut till gården och leka.


Kommentarer

Postat av: tess

Publicerad 2011-10-13 16:26:52

;) kul att höra! underbart med så bra betyg! bra kämpat ;)

Postat av: Branka

Publicerad 2011-10-14 07:57:26

Gud vad glad jag blir utav att läsa det här gumman! När du är glad är jag glad. Och du förtjänar det bästa. :)

Kämpa på nu och allt kommer att bli bra.

Jag är stolt över dig att du lyckats med så mycket på så kort tid.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela