tingelingmamman

Fan vad duktig jag är!

Publicerad 2011-10-12 10:24:56 i Allmänt,

Japp jag är stolt över mig själv! Jag är sååå jävla bra, jag är helt fantastisk, jag är helt enkelt fabulous! Tar jag i för mycket? Kanske lite, men vem ska vara stolt över mig själv om inte jag själv, först. Därför tar jag i så mycket.
Jag är nöjd med vad jag har gjort, jag är nöjd med min planering och jag vet att jag kommer vara mäktigt nöjd när allt går igenom, enligt mina planer.

Jag pluggar ju för att få mitt slutbetyg (Ja, jag vet, ajja bajja mig, detta skulle jag redan gjort färdigt) och jag var färdig med en kurs igår och idag har jag redan ansökt om en bra sak som heter prövning, i två kurser. För att förstärka min mycket-nöjd-med-mig-själv känsla så sitter jag redan på bibblan och letar efter böcker som jag kommer behöva. Fy farao vad jag är nöjd. Nu äntligen börjar allt rulla på som det ska!

Jag tänkte klämma in ett litet inlägg innan jag drar vidare på lektion, för hemma kommer det vara full rulle hela dagen.
Japp min fritid börjar på kvällen, när jag är trött, kinkig, jävlig och helt förstörd från dagen... Visst låter mamma livet underbart? Det får ni inte läsa om i alla "att vara mamma är mitt kall" bloggar. Ja, DU läste rätt, jag är helt förstörd efter en lååång dag som student, människa, "hushållerska", "kock" och sist men inte minst, mamma, dvs barnunderhållare. För det är jag ju också.

Men se där, den biten om att vara förstörd på kvällen gjorde så att jag blev ännu mer nöjd med mig själv, jag klarar av plugget, vardagen och allt annat OCH är en bra mor och förebild för mitt barn OCH planerar framtiden, stort! Fy fan vad jag är nöjd!

Det måste vara sant det som sägs, ska man sikta, så ska man sikta högt. Nu är jag visserligen inte helt säker på att det är så ordspråket går men, liknande ialla fall.





Off till lektion.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela