tingelingmamman

Kannibaldrömmen

Publicerad 2011-10-14 16:02:14 i No Poo,


Jag kör ju med No ´Poo och använder (nästan) inga kemikalier för hårvård, ansiktsvård eller kroppsvård. Allt som man behöver kan man hitta i köket. Blir mycket lättare när man ska handla. Jag har provat alla möjliga produkter, billigare som dyrare (för både ansiktet och håret) och inget har fungerat bra för mig. Då tänkte jag "varför inte?" så jag provade och det var No ´Poo som fungerade utmärkt för mig. Fuck dyrt shampoo, ägg, honung, ÄCV och vatten räddade mitt hår. Så nu kör jag bara detta- all the way.

Nej, jag går inte runt och ser ut som fan själv, jag blir ren av det. Det är naturliga ämnen som tar bort den vanliga smutsen, t ex svett. Alla kan bli rena av naturliga ämnen. Men nu ska inte jag "frälsa" folk. Jag tänkte berätta varför jag är en kannibals dröm idag.

Jag är barnfri denna helgen och då tänkte jag passa på att göra sånt som jag vanligtvis inte hinner göra i vardagen, skönhetsfixning.

Planen var att ta en dusch först, tvätta håret, köra en OCM och "fixa" till påsarna under ögonen. Så nu sitter jag här med olivolja på kroppen, ägg och honung i håret, ÄCV i fejjan och ska strax lägga gurkskivor på ögonen. Det enda som fattas på mig just nu är väl salt och peppar så är jag ungsfärdig. Bon appetit!

Nu ska jag fortsätta med min "skönhets-dag".

Om jag inte hör av mig så har jag antagligen blivit uppäten.... Lika bra att säga det nu när jag väl har reklamerat mig som kannibalmat.



Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela