tingelingmamman

Problem...

Publicerad 2011-10-11 11:48:31 i Familj,

 




Jag har under dom senaste 6 månaderna stött på olika problem kring min skilsmässa, separation...

Det är svårt att förklara vilka känslor som finns när man har "gjort slut" med en person som har varit en så stor del av ens liv... Alla som känner mig vet att jag är urusel på att förklara saker och ting men detta med känslor och tankar kring mitt ex, det är lite svårare än allt annat.

Jag har ibland uttryckt mig så fel att en del människor i min närhet har uppfattat att jag hatar mitt ex eller inte har några som helst känslor för honom och så är ju inte fallet alls. Jag hatar inte, jag hatar inte någon alls. Typ, I´m no hater, I´m a lover.
Jag hatar inte mitt ex, jag hatar det han har gjort mot mig, hur han har uppfört sig mot mig, min familj och vår son.

Några av mina vänner har uppfattat att det inte finns några som helst känslor mellan mig och mitt ex. Jag kan inte prata i mitt ex namn, men visst finns det känslor kvar... Det kommer alltid finns känslor kvar, jag kommer för alltid på något sätt älska mitt ex. Allt vi har gått igenom, allt som har hänt, vad vi gjort och upplevt tillsammans...

Vi,jag och mitt ex, bestämde oss för några dagar sedan att "gräva ner stridsyxorna" och sätta oss ner tillsammans och prata igenom allt som har hänt dessa senaste 6 månaderna. Ett utav dom bästa beslut jag har tagit, vi gick igenom allt, steg för steg.


Då vi satt och pratade dök den mannen jag älskat så mycket upp och jag kände mig ledsen, för jag älskar den sidan av mitt ex, men sen så "flashade" anledningen till varför vi gjorde slut till, den sidan av mitt ex som jag inte tycker om. Den sidan som är en stark anledning till varför det inte fungerade mellan oss och då kände jag mig förvirrad igen. Vad känner jag för honom, tycker jag om honom eller gör jag inte det. Jag kan aldrig hata honom men inte tycka om honom får jag göra.

Det kändes tryggt att kunna prata med honom igen, normalt (så normalt som det går i denna situation). Det kändes bra men det fanns ändå mycket misstro till det han sa från min sida. Jag antar allt det måste ta sin tid innan allt "kommer på plats" igen. Jag vill inte bli tillsammans med honom igen, långt ifrån det men jag vill kunna ha en bra kontakt med honom och att kunna lite på honom...

Jag antar att jag måste vänta och se vad som händer, min misstro kanske försvinner nån dag.

Jag kom att tänka på allt detta när jag kollade igen min gamla blogg (mickesmamma.babyblogg.se) och tänkte tillbaka på den gamla tiden...


bye

 

Kommentarer

Postat av: Branka

Publicerad 2011-10-12 09:27:42

AAaaaaa så smotana du är hahahahaha



skickar igen fast jag kommer göra det på fb

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela