tingelingmamman

Blygsam...

Publicerad 2012-12-12 14:31:37 i Tråkigt, Vardag,

Jag är rätt så blyg person, kan man kanske ibland inte tänka sig, men det är jag. Jag vågar inte prata på med folk jag inte känner, ännu värre är det om jag ska ringa någon som ja inte "känner" så väl och det är någon i närheten som kan höra mig så blir jag jättenojjig. Tankar som "oj herregud, jag måste låta helt fucked up för den här människan. Vad i he¤"¤#¤¤&%/¤(& var det jag skulle säga? Vad var det jag skulle få fram?! Herregud, herregud, herregud!!!! Vad långt detta samtal blev, bäst att korta ner det så mycket som det bara går." Ja, jag är rätt så nojjig och nu står den uppgiften framför mig, på engelska. Jag skall alltså ringa till folk och prata engelska med dem medan andra människor hör på. Jaix! Jag är livrädd, så rädd och helt virrig att jag inte kan få fram det, jag är terrifäjid!
 
Ska jag ta tjuren vid hornen, i mitt fall då, ta telefonen i handen och ringa och låtsas som att det regnar?! Övervinna min elaka lilla rädsla?! Usch, jag vet inte.
 
 
Aja nu fortsätter dagen... den skrämmande dagen....
 
Uppdaterar om hur det gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela