tingelingmamman

Jag har en dröm...

Publicerad 2012-12-23 11:51:00 i Min stjärna,

För många, många, många år sedan sa en stor person dessa ord. Han sa det på grund av något han trodde på, något som betydde mycket för honom och hans (och många, många andras) liv. Jag säger det för något jag tror på, något som betyder mycket för mig, något som kommer betyda mycket för mitt liv och min sons liv.
 
 
 
 
Jag har en dröm...
 
... att min son ska vara lycklig
... att jag är en av personerna som gör honom glad, varje dag
... att vi ska ha det bättre, på alla sätt
... att vi en dag ska kunna titta tillbaka på allt som har hänt och skratta
 
 
 
 
... att vi tillsammans finner balansen i livet
... att vi gör varandra lyckliga och stöttar varandra
... att min son ska veta att jag alltid kommer finnas där för honom
... att alla mina försök för att förbättra vår situation är något jag gör vår oss, för honom
 
 
 
... att min son ska vakna varje dag och tänka "vilken vacker värld vi lever i"
... att jag uppfostrar en stark pojke som kommer att förändra allt han är missnöjd med
... att vi båda kommer växa samman och bli trygga i oss själva och veta att vi älskar varann
... att min son alltid kommer lita på mig
 
 
 
... att jag lever ett långt och friskt liv, så jag kan få se hur min sons liv utvecklas och finnas vid hans sida
... att vi tillsammans upplever vackra saker och skapar minnen som vi alltid kommer ha med oss
... att vi när vi blir äldre (jag skrynklig och gammal som gatan) kan se tillbaka på vårt liv tillsammans och känna värme
... att min son blir både omtyckt och respekterad av sina medmänniskor
... att min son en dag ska förstå just hur mycket han betyder för mig och hur otroligt mycket jag älskar honom
 
 
 
 
Ja, jag har många drömmar, men det betyder inte att dessa drömmar inte betyder lika mycket för mig. Jag önskar min stjärna allt gott i livet. Jag önskar att han inte ska uppleva hemskheter. Jag vet att jag inte kan skydda honom från allt de onda i världen men jag kommer göra mitt bästa att hålla allt dåligt borta från honom, så långt det går. Jag önskar att han kommer vara barn länge, att ha kvar barnasinnet när han blir äldre och att ha förmågan att alltid se dem små sakerna som är små, små diamanter som gör livet underbart.
 
 
 
 
Det är otroligt svårt att förklara hur mycket gott jag önskar honom. All kärlek i världen, all lycka i världen, alla skratt i världen... Han är, och kommer alltid att vara, min diamant i livet. Han är mer än en diamant, han är något  som inte går att värderas, något som gör alla mina dagar ljusa. Även när han inte är nära mig så är det längtan att få se honom det som lyser upp mina dagar. Inget kan ändra på det någonsin. 

Kommentarer

Postat av: BRANI

Publicerad 2012-12-27 08:34:15

Så vackert skrivet gumman!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela