tingelingmamman

Eureka-moment

Publicerad 2012-03-28 00:52:05 i Allmänt,

För ett tag sedan hände något kusligt. Sedan jag skilt mig så har folk i min närhet sagt en specifik mening som jag aldrig riktigt trott på. Det är en mening som jag aldrig trodde skulle vara "rätt" för mig. Meningen jag talar om är "Det kommer ändras med tiden, det kommer inte alltid att vara så här". Jag har ändrats väldigt mycket det senaste året. Från att vara sönderstressad, bitter, rädd till att vara glad, positiv, framåt tänkande, det har sakta men säkert ändrats och jag är otroligt glad att jag har kunnat ta min tid på mig att få den här förändringen att ske.
För ett år sedan så hade jag aldrig kunnat tänka mig att dejta någon, att kunna gå ut och inte vara orolig för vad som kan hända och vem jag kan träffa på, att börja bry mig om både min hälsa och mitt utseende (klädesmässigt, är väldigt modeintresserad egentligen), att planera framåt och sätta upp mål, att våga tro på mig själv... Men nu ett år senare så är jag här, gör upp planer för framtiden, siktar in mig på mina mål, är glad... Jag börjar få in rutiner i mitt liv, jag har äntligen börjat leva igen.

När folk sa att det inte alltid kommer vara så här så trodde jag inte på dom, inte ens dom i min närhet som redan gått igenom det jag går igenom ännu, men nu när jag är ett år visare och mer självständig så inser jag att; visst, katten, hade dom rätt. Det kommer inte kännas "så här" för alltid och det kommer inte vara "så här" för alltid, ändring har ju redan börjat. Från och med nu så kan det bara bli bättre, ellerhur?

Jag har mitt liv i mina händer, jag tar besluten i mitt liv själv, jag är den som är ansvarig för det som händer i mitt liv. Jag har kontrollen över mitt öde. Och jag har valt att ändra mig, det finns inget som kan få mig att må dåligt igen, jag kommer inte låta någon dra ner mig i deras mörker igen, ALDRIG. Nu när denna uppenbarelse har kommit ikapp mig, jag misstänker att den har sprungit efter mig ett bra tag nu, så kommer jag utnyttja hela denna nya chans jag har fått. Allt är inte så mörkt, det finns alltid ett ljus. Det ljuset kommer jag rätta mitt liv efter. (Nije sve tako crno)

Med denna otroliga uppenbarelse att tiden läker alla sår, för oss som blivit sårade, eller tiden tröttar ut dessa eländiga demonerna som fungerar som solförmörkelse för andra, går jag till sängs- för i morgon är det en helt ny dag. Så oavsett hur man vill de på det, demoner som förföljer en, mobbare som förstör den vackra dagen, sorgen om något/någon som gått förlorat/d, så kommer det bli bättre med tiden. Tro mig.



Här är en gammal bild på Tinkermama.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-28 11:19:16

Gud vad härligt att läsa detta inlägg gumman.

Jag är så GLAD att du är glad igen!

Har alltid sagt till dig att du är stark och att du kommer klara dig ur situationen. Och det står jag fast vid fortfarande. Du ÄR stark. Du är underbar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela