tingelingmamman

God morgon

Publicerad 2012-03-29 10:34:06 i Allmänt,

God morgon gott folk!

Här sitter man då hos mami och papi och dricker kaffe (och är mindre social). Har man håltimma så ska man utnyttja denna håltimma bra, alltså frukost och kaffe hos päronen!
Igår städade och möblerade jag om hela lägenheten, var´t dödstrött på kvällen. Men snyggt blev det. Nu får det vara så här i någon månad sen får jag ändra om igen. Ommöblering i lägenheten är mitt substitut för att inhandla nya möbler. Bra att veta.

Jag har börjat småträna idag, känner att det behövs och jag har även kommit i tankarna att börja jogga igen nu när det är vackert väder ute. Och detta med joggning var ju inte så svårt, bara man kommer in i rutinerna. Så det skall tas upp igen. Absolut. Kanske till och med imorgon. Antagligen. Vi får se vad som händer. Det svåraste för mig är att lyfta rumpan från soffan och gå ut. Jag ska försöka sparka mig själv i baken så jag verkligen kommer ut.

Nä nu skall jag vara social igen. Checkar av lite senare.


Lite Blair-style jag kör med idag. Vad tycks om mina nya glasögon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela