tingelingmamman

Inspiration

Publicerad 2012-03-28 23:35:55 i Allmänt,

Ibland så träffar man på en del människor som man inspireras av otroligt mycket, jag har träffat en sådan person. Jag inspireras av alla i min närhet, vänner, familj och även en del bekanta. Finns alltid något som gör en specifik människa inspirerande för en annan. Men just denna person, Den ambitiösa kan vi kalla personen i fråga för, har berört mig mycket och fått mig att fundera och börja planera min framtid på ett mycket bättre sätt.

Den ambitiösa har hunnit med mycket på kort tid, har uppnått några av sina personliga mål i livet och detta vid en (relativt) ung ålder. Det tycker jag är beundrandsvärt. Den ambitiösa prioriterar vad som är viktigt och använder sin tid på ett mycket bra sätt. Det finns ingen tid att slösa på oviktiga/mindre viktiga saker som händer i vår omgivning. Ta dina egna beslut och stå fast vid dessa även när hela samhället gapar och skriker om hur fel beslut DU har tagit. Prioritera ditt egna liv först, är du nöjd med vad du har gjort och åstadkommit så kommer du även ha lättare att få den tråkiga vardagen att gå runt.

Det är en del av vad jag har snappat upp från Den ambitiösa och jag måste säga att det låter väldigt rätt och enkelt. Är man nöjd med vad man har gjort med sitt liv så kommer man väl (logiskt sett) vara en gladare och lättsammare person. När man väljer bort allt onödigt som tar på ens krafter, te x skvaller, personer som står i ens väg, småproblem som lätt kan lösas, så har man ju väldigt mycket tid på att fokusera på sig själv och det som är viktigt i ens liv. Det finns mycket mer som jag har lärt mig av Den ambitiösa men jag har inte tid att skriva ner det, just nu.

Men det är värt att fundera över, har vi verkligen tid att slösa bort på onödiga saker som gör oss ledsna/arga? Mitt svar är NEJ! Jag har inte tiden att spendera på negativa människor. Vill jag tänka på något som upprör mig, så kommer jag hellre spendera min tid på att komma på en lösning på detta än att bara fundera på hur mycket orättvisa och rent djävulskap det finns i världen. Skall jag anstränga mig för något negativt då ska det vara på ett sätt som får det negativa till att antingen försvinna eller förvandlas till något positivt.

Vi har alla någon drivkraft som får oss att anstränga oss ännu mer än vi gjort hittills. Min största drivkraft i livet är min lilla Sockertopp. Det är min positiva drivkraft och det är den som sätter igång motorn varje morgon men det finns även negativa drivkrafter som får mig att vilja mer, att jobba hårdare och mer fokuserat. Och den negativa drivkraften kan kanske sägas och förklaras med meningen, Jag sa ju att jag skulle klara det!

Så nu ska jag hoppa in i duschen lite snabbt och sedan skall jag släpa mig till sängen och nana gott.


That´s me!

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela