tingelingmamman

Avundsjuk

Publicerad 2012-05-05 13:30:42 i Folk kallar det mode,

Ibland så blir jag så avundsjuk att jag blir helt grön. Jag tycker om högklackat och jag tycker om klänningar och jag tycker om vackra blusar, men jag går dagligen klädd i jeans, låga skor, nåt linne och en cardigan över. Sminkar mig, gör jag sällan, just för att jag inte orkar, inte hinner eller så blir jag petad i ögat av en liten människa som bor med mig, och det hela slutar med att jag tar bort allt och går ut naturlig.

Jag är nöjd med mitt utseende utan smink eller avancerad förberedelse innan jag går ut. Jag är nöjd, absolut, ibland så tycker jag att jag ser mycket bättre ut utan smink än med smink. Saken är den att jag vill se så där extra cool och fräsch ut, som man ser i tidningar och i filmer. Jag är medveten om att jag aldrig kommer lyckas med det, jag orkar inte helt enkelt. Det tar sin tid och jag har inte överflödig tid att lägga på sådana onödiga saker.

Men jag vill ändå se ut så där, kanske direkt när jag vaknar... (jag menar inte hennes vikt, utan jag pratar om smink och kläder.)

 



Jag är en lat avundsjuk bekväm-mamma.Äsch jag lägger "snyggo-mamma" tankarna på is för idag, jag orkar inte hoppa runt i 15cm klackar.

And off I go.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela