tingelingmamman

då sitter man alltså här

Publicerad 2012-05-04 15:07:38 i Allmänt,

Japp, precis så. Nu sitter jag här i min tråkiga vardag och det pirrar i mina fingrar, det pirrar för att mina fingrar saknar en mobiltelefon som man kan göra annat med än bara sms:a och ringa. Jag kan inte gå in på Facebook eller Twitter, eller läsa någon blogg för att nu har jag en gammal mobil medan min nya är på lagning (jag vet, just my luck med ny teknik jag köper) och enligt herren på mobilbutiken ska jag vara glad att jag ens har en kamera på min nödmobil. Det är en toppen mobil om man jämför med mobilerna som man kan låna från oss. Känns ju bra, tack för den du. 

 Så nu är jag helt hyper. Varför, o, varför måste min helt nya mobil krångla?! Varför krånglar en helt ny mobil överhuvudtaget? What´s up with that?

Jag är väldigt nära på att kicka igång brevskrivning! Jag är otroligt besviken på tekniken som vi har idag, har du inte internet i mobilen så kan du inte göra så mycket med s*iten. Har du inte nät så är du helt off på social-radar. Tråkigt är det, men jag har tyvärr vant mig vid att ha allt i ETT! En kamera, en telefon, en liten pyttedator, en spelkonsol, en tv... Ja, allt sånt som man absolut måste ha. Min mobil är min "bästa vän" och just nu ligger min bästa vän på operationsbordet och läget är osäkert, kommer min bästis klara sig eller ej. Jag är orolig, jag måste vänta 10 dagar innan jag ens kommer få veta hur det har gått för min bästis.

vs


Nä nu ska jag stressa vidare i min mindre sociala vardag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela