tingelingmamman

Lätt som en fjäder

Publicerad 2012-05-07 23:33:14 i Allmänt,

Det känns helt fantastiskt att vara både rök- och snusfri! Efter så många år som snusare är jag nu helt "ren". Jag vill inte ens ha snus, skulle inte ens vilja fingra på en just nu. Jag skulle heller inte vilja ha en cigg, men till skillnad från snuset så bör jag nog hålla mig borta från cigg ett tag tills jag är tillräckligt STARK att stå emot. Bara känslan av att ha en cigg mellan fingrarna skulle göra mig glad just nu men NEJ, jag skall icke förgifta min kropp med denna hemska, hemska vana.

Det har varit några tuffa dagar utan både snuset och ciggen men det är det värt, helt klart. Nu behöver jag inte oroa mig för att ha glömt något "så pass" viktigt hemma när jag är ute. Eller att gå ut och fika på stan utan cigg? Det kan man ju bara inte göra! Men nu är det över och nu kan jag äntligen slappna av, på riktigt. Jag behöver inte nikotin för att slappna av, bara en mugg varm mjölk.


                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela