tingelingmamman

Ricinolja

Publicerad 2012-05-05 23:34:12 i No Poo,

Okej, jag har hört talas om den här ricinoljekuren och jag måste bara testa. Jag testar och hoppas, ikväll är det första gången jag har kletat i ricinolja i håret. Jag har läst att man kan ha det i 30 minuter eller låta det ligga i hela natten, jag är en väldigt lat människa (Guds gåva till mig) så jag kommer låta det ligga i under natten. Håret skall alltså växa upp till 6 cm per månad. Jag testar och försöker att inte hoppas på för mycket, för det fungerar ju inte på alla. Jag hoppas att jag är en mycket unik person i denna värld. Har jag för höga förväntningar? Näj, inte alls. Okej, kanske lite.

Nu vet jag inte om jag har kletat in oljan på ett "bra" sätt eller inte men denna kuren bör göras minst en gång i veckan, kan göras oftare och jag hade tänkt mig göra detta 2-3 gånger per vecka.

Experimentet påbörjas den 5/5-12, stay tuned för att höra om några positiva resultat märks av.

Nu ska jag gå till säng, imorgon väntar en stor dag med städning, matlagning, bakning och annat så där hushållsaktigt-trevligt.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela