tingelingmamman

Småbarns morsa!

Publicerad 2012-05-08 09:12:00 i Barn,

Jag stjäl den här listan, helt skamlöst (av den här tjejen)och lägger ut den på min egna blogg. Jag gör detta med en enda anledning, den är helt sann! Ni vet då ni läser något och kommer på er själva nicka instämmande med texten ni läser? Ja, exakt så var det när jag läste dessa tio tecken. Så sant.

Tio tecken på att du är småbarnsförälder:

1) Det händer att du delar säng med en björnfamilj, en ambulans, en husbil och en stum plastbebis.

2) Du kan samtliga omvägar förbi leksaksavdelningen i mataffären.

3) Du är ocertifierad expert på avledningsmanövers.

4) Du tycker att diskussionerna i debattprogrammen på tv ser så himla enkla ut. Det är ju ingen som skriker eller slänger sig på golvet??

5) "Listig och slug som en räv" lyder tydligen ordspråket. "Listig och slug som en tvååring" skulle du snarare säga.

6) Du arbetar ideellt som buktalare och ger röst åt så väl mjukdjur och plastkrokodiler.

7) Du tycker inte att det är speciellt konstigt alls att hänga på en lekplats. En lördagsmorgon. Klockan halv nio.

8) Du har inte överdrivet stor koll på vilken musik som är hetast på MTV just nu. Där emot kan du sjunga signaturmelodin till både Dinousarietåget och Fåret Shaun. I sömnen.

9) Du vet 147 olika sätt att få någon att borsta tänderna.

10) Allt det där som var viktigt för några år sedan spelar inte så stor roll längre. Det bästa som finns är att få ett par kladdiga nävar runt halsen, en slirvig puss på munnen och höra någon som säger "älkar dej" ♥



Och här kommer min favvolåt, för tillfället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela