tingelingmamman

Samtalet

Publicerad 2012-11-21 23:24:28 i Barn, Familj, Roligt, Vardag,

Idag hände något otroligt roligt! Tänk er detta scenario; Telefonen ringer, jag är i köket (telefonen i vardagsrummet), Lillen är snabb som tusan och så fort telefonen börjar ringa springer den lilla filuren och svarar. Detta hör jag, som befinner mig i hallen vid det här laget.
 
- Heej! Vi äter just nu. Men vi har inte ätit upp allt än. *Liten paus* Vi har mat kvar, kom och ät... Innan vi äter upp allt. Jaha, okej. Hej då.
 
Öhm... Jaha tänker jag som fortfarande står i hallen. Vem kan detta ha varit då? Jag frågar Lillen snällt om vem han hade pratat med och vem det är han har bjudit in idag? "Vetente" blir svaret och ett axelryck på det.
 
Ja, ja, vi märker väl om det dyker upp någon som är hungrig på dörren och vill ha mat innan vi äter upp allt... Kan väl tillägga att det var hemligt nummer, och att jag är i steg med dagens teknik som nummerpresentation och allt sånt... Ingen har dykt upp än och snart, snart är all mat uppäten.
 
Här har vi några bilder från idag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela