tingelingmamman

It´s normal not to forget your first love...

Publicerad 2013-04-19 20:22:00 i 40´s, Filmtips, Folk kallar det mode, Underbart, vintage,

Efter att ha lagt upp den där glada bilden på Allie, så kände jag mig bara manad att se the Notebook igen, efter så lång tid. Åh, kan man bli mer glad i en film? Nä, skulle inte tro det. Denna toppar nog det mesta.

Den innehåller allt, nästan allt, jag önskade önskar mig i livet. Otroligt passionerad kärlek, en man som älskar en så mycket, att han är villig att göra allt för en, att en kvinna älskar en man så mycket att hon gör allt för honom, att deras kärlek kan överleva alla hinder. Och att man självklart ska vara lycklig för resten av livet.

Men över till det viktigaste i filmen. KLÄDERNA!!! Hallå, eller! Jag vet inte vilken outfit som är snyggast, jag skulle vilja ha alla dessa klänningar i min garderob. Och skorna. Jag får inte glömma skorna.

Varje gång jag ser denna här filmen så drömmer jag mig bort till den tiden, sminket, frisyren, kläderna, livets enkelhet. Så underbart.  Medan de flesta tjejer kollar in den vackra mannen som spelar den manliga huvudrollen (Ryan Gosling) så stirrar jag mig blind på den kvinnliga huvudrolls innehavaren (Rachel McAdams).

 

 

 

 
Oh, vad livet känns trist i jämförelse....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela