tingelingmamman

Äntligen är...

Publicerad 2013-01-08 18:07:00 i Familj, Min stjärna, Roligt, Underbart,

Äntligen är 2012 SLUT!!!!
Det har varit ett krångligt år och det har varit massor med motgångar. Men jag har lyckats överkomma dem alla. Därför bestämde jag mig rätt tidigt för att inte krångla till början av 2013! Att inte krångla till komande år betyder kort och gott; inga nyårslöften (som kommer med säkerhet brytas) och framför allt ingen stress. Att inte ha några nyårslöften utan bara önskningar och mål att uppnå under detta år 2013. Mål som är större än "jag ska gå ner i vikt" eller "jag ska sluta röka". Mål som skall förändra nästkommande år. Alltså endast stora beslut som gäller. Det gillar jag starkt. 
 
Det låter väl bra?! Det hade fungerat utmärkt om det nya året inte hade börjat krångla i dem första dagarna.
 
Men det sätter ingen-stress-i-år på prov. Nej då, inte i år igen. Detta året kommer jag inte ge med mig alls. Inte ens det minsta. Nu får det vara slutstressat för mig. Ingen liten obetydelsefull och fullkomligt oviktig petitess kan förstöra detta "stressfria år". Så är det. År 2013 är reserverat, bokat, fullbokat för stora och oerhört viktiga stunder. Allt och alla som inte passar den målgruppen kommer att sättas i en specifik mapp och sedan kommer jag med mina metaforiska fingrar trycka på min metaforiska DELETEknapp! POFF! Puts väck med alla små metaforiska worms och andra virus som suger ut positiv energi! 
 
Året som gått, avslutades på ett kanonbra sätt och så tycker jag att jag och min familj bör inleda detta året. År 2013 är reserverat för sådana stunder som dessa!
 
 
Miki kavlar deg****
 
Vi har bakat pepparkakor. Hälften av degen försvann mystiskt. Ingen vet vart den tog vägen. *mums*
Pepparkakshuset stod inte helt, länge. Även där var det någon mystisk och mycket osynlig varelse som knaprade på det redan på eftermiddagen.
Vi övade på Lucia sångerna men vägrade sedan vara med i Luciatåget.
Vi åkte pulka (eller tja, jag "solade" i snön) sedan visade det sig att man även kan åka pulka när det är mörkt. En ren nyhet för mig.
Vi har varit på kalas och firat en god vän. Vi har även fått träffa den stoooora elefanten! (lyckan var obeskrivlig, Lillen blev också glad)
 
 
Det finns mycket mer som vi har gjort som var en underbar avrundning på det gamla året som gått. Det kommer i nästa inlägg.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela