tingelingmamman

Fisketur

Publicerad 2013-01-21 12:32:29 i Min stjärna, Roligt, Underbart,

Här är ett lite äldre inlägg som bara drar igång massor med härliga minnen.
 
"I måndags hade vi inga planer som helst, förutom det vanliga, gå till dagis, plocka undan lite, laga mat och komma på något att göra senare under dagen. Då kom samtalet från en familjevän ( en kvinna som är som en extra mormor till min lilla grabb) "Vill ni fiska idag?" sa den lilla rösten i luren och visst ville vi det!
 
Sedan gick det snabbt, packa ihop sig med allt som kan behövas, varma tröjor, varmare jackor, och självklart något att dricka, iväg till dagis, få med sig lillen snabbt som katten och sedan iväg till denna vän. Därifrån åkte vi iväg till en liten sjö i närheten och satte upp våra fiskespön och stolar. Stolar är en självklarhet för varje erfaren fiskare, inte för att jag menar att vi är erfarna, jag bara säger att det är så. Det blev även en liten grillning, mycket gott och mycket saknat under denna sommar. Att grilla alltså.
 
Lillen var så förtjust i fiskespöt och att "svinga" linan långt ut i sjön, detta upprepades flera gånger till sist var han nöjd (eller trött). Det blev några små nafsanden på kroken men inga napp. Efter den goda varmkorven och lite kaffe, för att återfå sina krafter, ungefär 2 timmar senare, så bestämde vi oss för att det var dags att packa ihop oss och dra oss hemåt. Just då händer DET! Spöet böjer sig och den röda lilla grejen som flyter på vattenytan försvinner under ytan, NAPP!
 
Inte tänkte ni väl att vi gick hem tomhänta?! Nej, då, inte alls. Det blev en fisk! En liten fisk visserligen, men en fisk är en fisk. Lillen är helt säker på att det var en haj, jag är mindre säker på det påståendet. Efter en tuff dragkamp med den lilla firren så packade vi ihop oss och började resan hemåt. Väl hemma var lillen så trött att han somnade nästan direkt. Glädje för både den trötta mamman och den lilla pojken som just somnat. Helt underbar dag i naturen, det behövdes verkligen.
 
Här är lite bilder från denna underbara dag. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela