tingelingmamman

Så kom den dagen

Publicerad 2013-01-10 16:00:00 i Familj, Min stjärna, Underbart,

Så kom julafton! Oj, oj, oj, vilka planer det fanns för den dagen men planerna gck i kras när min klumpighet kom i vägen. Därav få bilder. Men vi skall inte beklaga oss, tomten kom på besök ändå!
Disney´s jul är det bästa som finns! Tvn är det bästa som finns på julafton, förutom tomten med julklapparna det vill säga.
Jag menar, vem kan motstå. Även ensam hemma var på tv! Ack underbara julafton!
Senare på kvällen kom den här välkända snubben hem till oss! Även tomtemor var på besök. Men hon körde en mer avslappnad stil kvällen till ära.
 
När det var läggdags, satte vi självfallet fram ett fat med kakor och ett glas med mjölk till tomten som ska komma med mer juklappar under natten. Vi skrev även en liten lapp till honom, att vi önskade honom en god jul och att han var välkommen att vila upp sig lite och äta lite kakor och dricka lite mjölk. Vilket han även gjorde, visade det sig på morgonen. Han var artig nog och skrev på vår lapp och tackade. Vilken trevlig tomte.
 
Mellan jularna så klämms nyår in. Även denna kväll var underbar.
Vi ville vara lite anonyma så bilden togs med en darrande hand.
Kärleken flödade! Jag är mor till världens mest fantastiska son!
Mamma som var helt utom sig av lycka att kameran togs upp, som man så tydligt ser på bilden!
En av oss fick turen att vinna en bussresa och denna lyckliga vinnare ville genast gå hem och packa ihop sina grejer! 
 
Sedan kom nästa jul.
Fullt med god mat på bordet och med många skratt åt vi en trevlig julmiddag.
Skål!
 
Jag kommer även ha nöjet att fira ett till nyår! Men det inte än. Det tar vi nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela