tingelingmamman

Underbara familjestunder

Publicerad 2013-01-09 15:38:00 i Familj, Min stjärna, Roligt, Underbart,

Sådana stunder tänker man inte på vanligtvis men det är de som fastnar i minnet och finns kvar länge, länge. Att jag värdesätter tiden som jag spenderar med min familj högt, vet alla som känner mig. Det finns inte tillräckligt med tid för att slänga bort stunder med de personer som man älskar mest. All tid är dyrbar tid. För tiden rinner iväg och försvinner snabbt. Därför skall detta året bli året där jag verkligen tar vara på tiden med min familj och bara njuta. 
 
Den här dagen kommer jag leva lyckligt på i många månader. En underbar familjedag och en roadtrip! Jag vill inte återvända till någon mindre bra verklighet en enda gång i mitt liv, för detta ska bli min och min familjs verklighet. 
 
Roadtripen började med att få tag på den korta killen som bor hemma hos mig och försöka få i honom lite näring (gick väl så där), och sedan även klä på honom! Ack denna problem morgon!
Jag lyckades i få i honom även en frukt, som väl synes på bilden. (Jag fick honom även påklädd, det ni!)
Roadtripen är av stapeln! Nu börjar ett spännande äventyr! Här syns ett av mina utmärkta försök att bli proffsfotograf. (Jag planerar en storslagen karriär inom detta område!)
Första stopp blir i en av mina personliga "minnesbaser" och ett av de mest underbara platserna jag någonsin spenderat min tid på. Fick med mig underbara guldklimpar härifrån. Jag kommer visa upp dem inom en snarframtid.
 
Vi skrev en önskelista....
...och lämnade den till tomten och nissarna. Visst ser min guldklimp snäll ut? Det är tur att tomten är så snäll ändå...
Vi försökte värma oss nära elden med chokladmjölk/glögg och god kanelbulle som var HUGE!
Den här grejjimojjen var min absoluta bästa vän! Love you forever pal!
Sedan bar äventyret oss till ett annat ställe som ligger mig varmt om hjärtat
Julpyntet fick julkänslan att skrämma bort kylan! Vi provade även olika outfits, och kom fram till att Lillen bör bära hatt oftare.
Efter det blev det en brakmiddag hos goda vänner och en värmande kopp kaffe! Och i vilken kopp då! Jag var mycket nära att försiktigt bara lägga ner den med innehållet i väskan men jag hejdade mig i sista stund. Som tur var.
 
Hur jularna firades kommer med nästa inlägg. Japp, julARNA. Plural.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela