tingelingmamman

Den som väntar...

Publicerad 2013-03-05 14:13:16 i Familj, Åsikter,

 
...på något gott, måste lära sig att sluta bita på naglarna av förväntan. Snart är sommaren här och då kommer något mycket stort hända i mitt liv. Jag är så lycklig just nu, att det är svårt att inte längta ihjäl sig. Somliga kommer att tycka si eller så om det som hända skall men jag bryr mig inte! Så enkelt är det, mitt liv, mina beslut, mina åsikter- andras åsikter, andras beslut, angår mig inte. Punkt. Slut.
Jag får göra vad jag än behagar med mitt liv och ingen annan kan framföra sin åsikt om mitt liv, om så inte har efterfrågats. F-N vad jag kan förklara mig fint när det gäller överflödiga personer som bidrar med sina åsikter OM mitt liv. Back the hell off.
 
Dessa meningar kommer jag använda rätt så frekvent om några månader men det får man ta. Så är det. Om folk inte har något bättre för sig än att förklara för mig hur jag bör leva mitt liv så får de samtala om detta med sina likasinnade för jag har inte tid att höra.
 
Det är så mycket som måste göras innan detta stora kan hända, jag är övertygad om att det inte finns tid till allt. Just nu är planeringen i rullning och jag märker att jag har verkligen tagit tag i mitt liv och att jag faktiskt inte har tid för varken onödig "tidsbortkastning" eller onödiga samtal som inte leder till något vettigt. Det enda rätta för mig just nu är att fokusera på mitt liv och min familj.
 
För nu ska jag leva livet, jag leva livet, jag leva livet.... Shaalalalala...
 
 
 
 
That´s all folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela