tingelingmamman

En sådan lycka

Publicerad 2013-03-22 09:17:00 i Familj, Min stjärna, Underbart, Vardag,

 En sådan lycka skådas sällan, som den lyckan från häromdagen. En stolt mor som spatserar (stavning?) nedanför ICAs gångar med ett enormt leende och handlar med sig mat och diverse andra livsmedel har sällan skådats. Only God knows om det kommer att upprepas. Det kommer det säkert, om sisådär, 100 år.
 
Ja, det som gjorde denna moder så lycklig var den enkla saken att ens barn väljer det som är rätt (rätt enligt sin mor då). Första önskan var att få en tecknad film, vilket i sig kanske inte är det bästa, men visst jag hade gett med mig. Jag är klen. Denna grabbs stora mörka ögon får mig att smälta som en klick smör på solen. Men så blev det ett dilemma på grund av en bok. En bok. Bok. Och inte vilken bok som helst det ska ju självklart vara "Hur man blir upptäckare"boken. Glädjen i min själ var obeskrivlig. När det efter ett tag kom till kritan att man måste välja, antingen det ena eller det andra. Och jag var helt övertygad om att boken kommer läggas tillbaka på hyllan men icke. Vi kom hem med den här:
 
 
Min son valde en bok framför att sitta framför dumburken! Lyckan var enorm och håller fortfarande i sig. I have done a good job.
 
Nu när jag fått förklara anledningen till denna stora lycka och starka stolthet kan jag gå och fortsätta uträtta saker och ting denna fredag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tingeling-mamman

Tingeling-mamman är alltså jag, Maja, som är en allmänt vilsen person som gillar det mesta från "förr" (från 20-talet till 70-talet), pluggar på Komvux och försöker komma överfund med vad jag vill göra när jag växer upp. Jag är även mamma till Tingelingkiddo Micke, som är ett litet busfrö som hittar på massor med hyss. Men är en underbar liten gosse ändå. Här kan DU läsa om vårt liv och annat tråkigt, öhm roligt, som händer i vår vardag.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela